Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over deze website? Kijk dan eerst bij deze vragen, misschien staat het antwoord wat je zoekt hier al bij.

Accounts / Inloggen

Waarom moet ik een account aanmaken?

Als je een account aanmaakt, wordt eenmalig je e-mailadres gecontroleerd. Op deze manier kunnen wij er zeker van zijn dat jij bent wie je zegt dat je bent, zodat niemand wijzigingen in jouw pension kan maken of reviews kan plaatsen onder jouw naam. Tevens kunnen we er op deze manier voor zorgen dat je niet meerdere keren achter elkaar een review plaatst bij hetzelfde pension.

Wat gebeurt er met mijn e-mailadres? Wordt deze voor spam gebruikt?

Nee, je e-mailadres zal initieel gebruikt worden voor verificatie en in het geval dat je je wachtwoord bent vergeten. Zie ook onze Algemene Voorwaarden en ons Online privacy beleid. Je e-mailadres gebruiken wij ook om persoonlijk contact met je op te nemen mocht er een vraag zijn over een door jouw geplaatste review. Eventueel kan je onder 'profiel bewerken' nog extra e-mailvoorkeuren instellen, zoals de nieuwsbrief en of je een e-mail wilt ontvangen als er een nieuwe review wordt geplaatst over één van je favoriete pensions.

Krijgt een pension mijn echte naam en e-mailadres te zien als ik een review plaats?

Nee, bij anonieme reviews krijgt het pension niets te zien. Bij niet-anonieme reviews ziet het pension niet meer dan andere mensen die naar de website gaan. Dat is dus je nickname (Dit kan je echte naam zijn) en eventueel je profielfoto.

Geven jullie op verzoek mijn naam en e-mailadres aan een pension?

Nee, tenzij jij dat zelf wilt.

Kost het iets om een account aan te maken?

Nee, een account aanmaken is geheel gratis.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Onder het inlogscherm staat een knop 'Wachtwoord vergeten?'. Als je hier op klikt, zal je een e-mail krijgen met verdere instructies.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat nu?

Je e-mailadres is je gebruikersnaam.

Ik wil mijn account verwijderen.

We hebben hier nog geen automatisch proces voor, maar als je even het contactformulier invult, dan zorgen we dat je account wordt verwijderd.

Wat gebeurd er met mijn geplaatste reviews als mijn account is verwijderd?

Deze blijven gewoon staan.

Inloggen via Facebook, LinkedIn, Google of Microsoft Live.

Het is mogelijk via Facebook, LinkedIn, Google of Microsoft Live in te loggen. Als je hier gebruik van maakt, hoef je niet handmatig een account aan te maken. Heb je al een account met hetzelfde e-mailadres, dan zal deze automatisch gekoppeld worden. Je hoeft hiervoor dus geen wachtwoord meer te onthouden.
Wij zullen (en kunnen) geen berichten sturen namens jou, ook weten we je wachtwoord niet. Het is alleen een eenvoudige manier om snel in te loggen.

Waarom kan ik niet via Twitter inloggen?

Via de authenticatiemodule van Twitter krijgen wij niet je e-mailadres. Dat hebben wij wel nodig, zodat wij contact met je kunnen opnemen mocht er een probleem zijn met een geplaatste review. Tevens zorgt het er voor dat er geen dubbele accounts aangemaakt worden.

Pensions

Kost het iets om een pension toe te voegen?

Nee, een pension toevoegen is geheel gratis.

Ik mis een pension in het overzicht.

Je kan zelf een pension toevoegen door op 'Pension toevoegen' te klikken.

Ik heb net een pension toegevoegd, maar ik kan deze niet vinden.

Dat klopt, een beheerder zal eerst de gegevens controleren op echtheid.

De gegevens van mijn pension kloppen niet.

Wijzigingen kan je doorgeven door op de knop 'bewerken' te drukken bij het pension.

Hoe kan het dat ik ook de gegevens van een pension kan aanpassen dat niet van mij is?

Iedere ingelogde gebruiker kan wijzigingen aan elk pension aangeven, maar dit wil niet zeggen dat deze wijzigingen daadwerkelijk op de site worden doorgevoerd. Deze worden altijd handmatig door ons gecontroleerd. De reden dat wij hebben gekozen om iedereen wijzigingen te laten aangeven, is dat klanten meestel sneller op de hoogte zijn van een verandering dan dat wij zelf merken. Om misbruik tegen te gaan controleren wij de wijziging altijd via de website van het pension en/of via de kamer van koophandel. Bij twijfel wordt er contact opgenomen met het pension.

Mijn bedrijf is eigenlijk geen pension (meer), maar alleen een fokker en/of kennel, wat nu?

Deze site is bedoeld voor dierenpensions, dierenhotels en andere tijdelijke (vakantie-) opvang voor dieren. Alleen indien een fokker ook een pension heeft dan is plaatsing op deze site mogelijk.

Ik ben eigenaar van een pension, mag ik dan ook mijn pension toevoegen?

Ja, dat mag, we proberen zoveel mogelijk pensions online te krijgen. Wie het pension toevoegt, maakt niet uit.

Ik ben eigenaar van een pension, maar wil niet dat mijn gegevens op deze website staan.

Onze gegevens worden voornamelijk uit de openbare gegevens van de kvk gehaald en door bezoekers van onze website. Bedrijfsgegevens zijn vrij toegankelijk en zullen wij ook niet zomaar verwijderen. Indien de gegevens onjuist zijn, kan je dit aangeven door op de knop 'bewerken' te drukken bij het pension. Tevens is het zo dat als je een goed en diervriendelijk pension hebt, deze website alleen maar gratis reclame is.

Ik heb een pension in België‎, kan ik mijn pension ook toevoegen?

Jazeker, alle pensions in Nederland en België‎ zijn hier van harte welkom.

Is er een mogelijkheid om extra te reclame te maken voor mijn pension?

Het is niet mogelijk om het ene pension voorrang te geven op een andere. Wel is het mogelijk om via Google Adwords een advertentie op de site te plaatsen.

Hoe komen jullie aan al deze gegevens?

Het grootste deel komt uit gegevens van de Kamer van Koophandel, een deel is gevonden via de telefoongids en een deel wordt door bezoekers ingevuld.

Hoe komt een pension aan een cijfer / het aantal sterren?

Het cijfer dat bij een pension staat, is een gemiddelde van de cijfers die de bezoekers aan het pension hebben gegeven. Het grootste deel van het cijfer is gebaseerd op de geplaatste reviews en een klein deel is aan de hand van de (anonieme) stemmen die iemand kan geven door op een aantal sterren te klikken. Bij elk pension (met minimaal 1 review) staat er rechts een overzicht van alle gemiddelde cijfers. Ook wordt er rekening gehouden of een review wel of niet anoniem is en eventueel of andere bezoekers deze review als nuttig hebben gemarkeerd.

Mijn pension heeft al 3 reviews, maar nog steeds staat er "te weinig beoordelingen".

Of we de sterren laten zien, hangt af van meerdere factoren. Als eerste het aantal reviews, maar ook het soort reviews. Reviews zonder cijfer tellen niet mee. Zie ook het vorige punt.

Ik wil niet dat mensen een anonieme stem kunnen uitbrengen bij mijn pension.

Als eigenaar van een pension kan je bij de instellingen van je pension aangeven dat de anonieme stemmen niet zijn toegestaan.

Ik wil niet dat mensen een anonieme review kunnen uitbrengen bij mijn pension.

Als eigenaar van een pension kan je bij de instellingen van je pension aangeven dat anonieme reviews niet zijn toegestaan.

Kan ik een e-mail ontvangen als er een review geplaatst is voor mijn pension?

Ja, dat kan. Bij 'profiel bewerken' kan je je e-mailvoorkeuren instellen.

Kan ik een reactie geven op een review welke geplaatst is voor mijn pension?

Ja, dat kan. Klik op 'Reageren' naast de review.

Reviews

Iemand heeft een review geplaatst met beledigende woorden, kan ik daar iets aan doen?

Ja, dat kan. Druk op de knop 'Spam rapporteren' naast de review.

Ik ben het niet eens met een review van iemand anders, kan ik daar iets aan doen?

Nee, hier valt niets aan te doen. Een review is persoonlijk.

Ik heb per ongeluk een verkeerde review geplaatst.

Druk op de knop 'Spam rapporteren' naast je review. Indien je hier aangeeft dat je deze verkeerd hebt ingevuld, kunnen we deze voor je verwijderen.

Ik kan geen review plaatsen.

Om een review te plaatsen, moet je wel ingelogd zijn. Ook mag je maar maximaal 1x per maand een review schrijven over hetzelfde pension. Dit is om spam en oneigelijke beoordelingen tegen te gaan.

Wat is het verschil tussen een review en een stem?

Met een stem kan je kort aangeven wat voor cijfer jij het pension wil geven. Met een review kan je het cijfer onderbouwen en opsplitsen tussen bijvoorbeeld de indruk binnenverblijven en de klantvriendelijkheid. Een review is dus een stuk uitgebreider en zal ook zwaarder wegen in het totaalcijfer.

Hoe kan ik een stem uitbrengen?

Ga met je muis over de sterren die naast het pension staan en klik om je stem uit te brengen.

Ik kan geen stem uitbrengen bij een pension.

Een eigenaar van een pension kan aangeven dat de anonieme stemmen niet zijn toegestaan.

Ik kan geen anonieme review uitbrengen bij een pension.

Een eigenaar van een pension kan aangeven dat anonieme reviews niet zijn toegestaan.

Waarom hebben sommige pensions geen sterren, maar wel reviews?

Een pension moet een minimaal aantal beoordelingen hebben voordat wij het aantal sterren goed kunnen bepalen. Eén enkele review zegt nog niet zoveel over het pension.

Waarom hebben sommige pensions veel meer beoordelingen dan andere?

Sommige pensions vragen aan al hun klanten om een review te plaatsen, ook zijn er pensions die via hun website laten weten dat je hier een review kan plaatsen. Hierdoor kan het zijn dat sommige dierenpensions veel meer reviews hebben dan andere.

Kan ik een e-mail ontvangen als er een review geplaatst is voor één van mijn favoriete pensions?

Ja, dat kan. Bij 'profiel bewerken' kan je je e-mailvoorkeuren instellen.

Kan ik een e-mail ontvangen als het pension een reactie heeft geplaatst op mijn review?

Ja, dat kan. Bij 'profiel bewerken' kan je je e-mailvoorkeuren instellen.

Overige vragen

Is het mogelijk reviewgegevens van mijn pension op mijn eigen website te plaatsen?

Ja, dit is mogelijk, Dit kan door gebruik te maken van onze API. We hebben hiervoor een speciale pagina gemaakt met de handleiding

Kan ik bij jullie stage lopen?

Nee, Dierenpension Review is alleen maar een website waar mensen een review kunnen plaatsen. Wij hebben zelf geen pension, je kan bij ons dus ook niet stage lopen.

Ik wil graag een reservering maken

Wij zijn geen dierenpension. Neem contact op met het dierenpension van jouw keus, niet met ons.

Maakt deze website gebruik van cookies?

Ja, wij slaan meerdere cookies op. Meer informatie over cookies

Ik heb een vraag/opmerking die ik hier niet kan vinden.

Je kan je vraag stellen door het contactformulier in te vullen